דאבל וריפיי – לדעת בדיוק מה עשו הפרסומות שלכם

דאבל וריפיי – לדעת בדיוק מה עשו הפרסומות שלכם

ככל שתעשיית הדיגיטל מתפתחת וגדלה, כך צומחים יחד איתה גם צרכים נלווים נוספים. אחד מהם הוא פיקוח הדוק יותר על הפרסום הדיגיטלי, כדי למנוע הופעה של פרסומות לצד תוכן לא רלוונטי או פוגעני (כגון הימורים, פורנוגרפיה או גזענות).

בדיוק כאן נכנס לתמונה סטארט-אפ ישראלי בשם דאבל וריפיי (Double Verify), שהוקם על ידי אורן נצר ואלכס ליברנט בשנת 2008. מאז הספיקה החברה לצמוח משמעותית, הקימה נוכחות משמעותית בניו יורק ולאחרונה אף נרכשה על ידי קרן פרובידנס לפי שווי שוק של 300 מיליון דולר. כיום עובדים בדאבל וריפיי כ-240 איש, והחברה מגייסת עוד אנשי פיתוח למרכזה בישראל בעודה מכוונת אל האקזיט הבא.

דאבל וריפיי

כשמה כן היא, הטכנולוגיה של דאבל ווריפיי מאפשרת לכל מפרסם לעקוב אחר יעילות הפרסום שלו בדיגיטל. באמצעות הפלטפורמה הייחודית ניתן לוודא שכל מודעת פרסום אכן הגיעה ליעדה. בנוסף החברה מספקת גם כלים נלווים, המאפשרים לכוון את הפרסומות אל יעדיהן הרצויים, בדיוק גבוה יותר מאי פעם. אין פלא שעם לקוחותיה של דאבל וריפיי נמנים כיום כמה מהחברות ומהארגונים המובילים בתחומם, ובהם דיסני, BMW ושאר מותגי על מרשימת פורצ’ן 500.

פעילות החברה לא מסתיימת אך ורק בפרסומות עצמן. למעשה, מכיוון שהפלטפורמה הייחודית שלה מנטרת כמויות עצומות של מידע, דאבל וריפיי מסוגלת לחשוף קודים זדוניים, רוגלות ובעיות נוספות. לאחרונה עשתה החברה בדיוק את זה, כאשר גילתה כי ענק החדשות האמריקאי NewsWeek הריץ באתריו קוד, שיצר מצג שווא של חשיפת פרסומות גבוהה יותר מאשר בפועל.

מדובר בעצם בקניית טראפיק ממקורות מפוקפקים, כדי להעלות את אחוזי החשיפה לפרסומות ולאפשר מכירה של פרסומות נוספות. המשתמשים יכולים גם שלא לראות כלל את הפרסומות, ומספיק שהן מופיעות על המסך לשנייה או יותר כדי ליצור את אשליית החשיפה בנתונים המתקבלים לאחר מכן. פעילות שכזו בדרך כלל נובעת מבוטים אוטומטיים, הפולשים לאתר ועושים בו כבשלהם.

הונאות בפרסום דיגיטלי מגיעות להיקפים של מיליארדי דולרים בשנה, אבל משום מה הן נמצאות בתחתית סדר העדיפויות של רשויות החוק, שמעדיפות לרדוף אחרי האקרים. בלי קשר לשאלה האם ניוזוויק מדיה גרופ הייתה מודעת לכך או שלא, עצם חשיפת המקרה הקפיצה את דאבל וריפיי לתודעה בתעשיית הפרסום הדיגיטלי – והפכה אותה למצרך מבוקש.

הקוד של דאבל וריפיי רץ על מיליארדי פרסומות ביום, מנתח את הנתונים, מספק תובנות מדויקות למפרסמים ועל הדרך מסייע למנוע הונאות. בסופו של דבר השקיפות הזו טובה יותר לכולם, הן למפרסמים והן למשתמשים. על הדרך, ניטור הפרסומות מסייע לחברה לגלות גם אתרים של פייק ניוז ובכך לסגור את פעילותם.

דאבל וריפיי צפויה לגייס עוד כ-15 עובדים במהלך 2018, וקרן פרובידנס מתעתדת להפוך את הנכס הייחודי שלה לחברה בשווי מיליארד דולר. אין ספק שהולך להיות חם ומגניב בתעשיית הדיגיטל.


להרחבה:

דאבל וריפיי – הסטארט-אפ שחשף את הטריק המלוכלך
דאבל וריפיי – כשהמפרסמים מגלים מה באמת עשו בכסף שלהם
דאבל וריפיי – הסטארט-אפ הישראלי שמבוקש בחו”ל